tiistai 4. joulukuuta 2012

keep fighting

Viime viikot ovat olleet mulle erityisen raskaita. Mulla on ollut pitkästä aikaa todella paha olla, enkä oikein ole osannut käsitellä asiaa, en oikein edes osannut kirjoittaa siitä tänne.
Mua ahdistaa joka päivä, joka hetki, tuntuu kuin rinnassani olisi iso möykky jota en saa pois. En sen tarkemmin ole osannut määritellä tuota ahdistuksen tunnetta, mistä se johtuu tai mihin se liittyy.

En ole ollut kohta kahteen viikkoon koulussa, mä en pysty mennä. En ole nähnyt kavereita, tai käynyt ihmisten ilmoilla, en pysty. Kaupassakäynti aiheuttaa niin ison ahdistuskohtauksen että kädet tärisevät. Kuljen kuin zombi eteenpäin päivästä toiseen, syön mekaanisesti pakottaen itseni siihen.
Mä en kehtaa käyttää vartalon myötäisiä vaatteita, mun vartalo, kaikki osat siinä ahdistaa mua. Tuntuu kuin olisin liian iso, liian pehmeä, liikaa.




Koska olen niin ahdistunut itsestäni, tuntuu kuin jokainen solu kehossani huutaisi "laihduta, laihduta!"
Mutta mä tiedän, että tää on se hetki, kun mun täytyy pysyä vahvana. Kun olen mennyt hurjasti eteenpäin viime aikoina parantumiseni suhteen, luulen, että sairaus on huomannut että minä vahvistun ja tiukentanut otettaan. Kuin se hirviö sisälläni kuristaisi mua ja huutaisi kovempaa kuin koskaan ennen.

Aion taistella, pitää järjen päässä. Olen päässyt jo niin pitkälle. Vaikka sairaus huutaa mun olevan epäonnistunut nyt, kun olen normaalipainoinen ja syön, tosiasia on se, että jos lopetan syömisen ja alan laihduttaa taas, olen luovuttanut itseni suhteen. En halua, että niin käy!


Parantumiseen kuuluu isotkin takapakit, ja yritän vain ajatella tämän vaiheen sellaisena. En vain osannut aavistaa miten pahalta voikaan tuntua.

Olen kerännyt itsestäni kaikki voimanrippeet ja aion pistää sairautta kynsin ja hampain vastaan.

12 kommenttia:

  1. Kyllä sä jaksat ja pärjäät, oon ihan varma! Joskus koko sairaus tulee olemaan vain ikävä muisto. ♥

    VastaaPoista
  2. Voi tsemppiä paljon!! <3 älä luovuta!!

    VastaaPoista
  3. Nyt sun pitää pysyä vahvana. Takapakit kuuluu syömishäiriöstä paranemiseen, ne pitää vaana jotenkin pystyä voittamaan ja jatkamaan eteen päin. Tekikö laihduttaminen sinua koskaan aidosti onnelliseksi? Veikkaanpa, että ei tehnyt. Se ei tekisi sitä tälläkään kertaa. Ainut asia mitä laihduttaminen tuo, on jatkuva kurjuus ja pahan olon kierre. Parantumisvaiheeseen toki myös kuuluu paha olo, mutta tahdon itse ainakin uskoa että se on ohi menevää ja että se paha olo johdattaa hyvään oloon :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhut kyllä totta. Ei laihduttaminen tuonut onnea, tippuvat numerot toivat valheellista hyvää oloa, mutta jatkuva nälässä kärvistely oli ihan hirveää helvettiä.
      Mun on pakko pysyä vahvana, kyllä se hyvä olo sieltä vielä tulee :)

      Poista
  4. voi, olet ihana! oot tehnyt ison työn ja nyt tarvitaan vaan lisää tahdonvoimaa, jotta vielä joskus (toivottavasti pian) voit elää normaalia nuoren naisen elämää (: voimia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 joskus tuntuu hyvältä kuulla ulkopuolelta tehneensä töitä ja edistyneensä, kun itse tuntee kuin polkisi vain paikallaan. :)

      Poista
    2. Sun vuosien sairastamisen jälkeen tällainen edistys on oikeesti aika huikeeta (: Muista se, kun tekee mieli luovuttaa ja tuntuu ettei mikään muutu tarpeeksi nopeasti.

      <3

      Poista
    3. Niinhän se taitaa olla. Muistahan sinäkin se <3

      Poista
  5. Tärkeintä on nyt että sä et luovuta, tyttö!


    Tarvitset voimia.. Paha olo on tosi inhottavaa. Voimahali!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paha olo on ihan hirveää, sitä on vaikeaa kuvailla kenellekään joka ei itse tästä taudista kärsi. Voimahalaus sullekkin! <3

      Poista